Fokhagyma, tejföl, fahéj

* receptek tesztelve *

Első quinoasalátám (gombával)

2018. április 01. 08:27 - Barbara Vitlök

A quinoát Virágtól ismerem, legalábbis a nevét, viszont egészen a közelmúltig magam nem próbálkoztam vele. Kár volt, ugyanis nagyon finom, és millió helyen megírták (még az ENSZ is), hogy mennyivel egészségesebb mint az általában készített köretek és minden van benne, amitől ezer évig fogunk élni, és még elkészíteni sem bonyolult. OK, a kuszkuszt mondjuk még ennél is egyszerűbb, de azért ez is megvan tíz perc alatt. Az elején csak arra kell figyelni, hogy alaposan átmossa az ember, mert egyébként kicsit keserű marad, de amúgy pont úgy csináltam, mintha rizst főznék. Több helyen azt írták, hogy íze kicsit diós, de szerintem inkább csak enyhén füstölt íze van. Finom.

A quinoa jó magában is, a rizs kiváltójaként köretnek, de salátákba is passzol, én is itt így jártam el. Alapreceptnek egy német gasztroblogokból válogató könyvből vettem a receptet, amit kicsit megkavartam. 

Ami belekerült:

  • fél kg gomba (barna csiperke)
  • egy félbögrényi quinoa
  • egy fél narancs (leve kicsit rányomva)
  • só, bors, citrombors
  • fokhagymapor
  • szezámmag

Egy csomó receptben látok gombát valahogy szárazon lesütve - ilyet próbáltam most is én is, de ahogy már sokszor, most sem sikerült. Zsiradékot nem is tettem alá, úgy próbáltam pirítani, de valahogy a gomba nedvességétől én sosem tudom lepirítani, mindig levet ereszt és abban fő inkább. No mindegy, kicsit megrottyantottam a gombát (sóztam és kicsit túlborsoztam, fokhagyma helyett épp csak por volt itthon), miközben a quinoát feltettem főni (alapos átmosás után kb. kétszer annyi vízben, mint amennyi a quinoa volt).

A túlborsosságát naranccsal próbáltam picit ellensúlyozni, kb. sikerült is - a gombát összekevertem a quinoával (ami akkor jó, amikor kb. elfőtte a vizét, vagy ha megkóstolod és puhának tűnik), beleszeleteltem egy fél narancsot, a levét előbb kicsit kinyomtam belőle, kevés bazsalikomot aprítottam még rá + szezámmagot a végén. A narancs helyére gránátalmamag jöhetett volna, de az sajnos nem volt itthon.

img_9403.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fokhagymatejfolfahej.blog.hu/api/trackback/id/tr1313706664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása