Fokhagyma, tejföl, fahéj

* receptek tesztelve *

Hal a salátában

2018. január 01. 20:44 - Barbara Vitlök

Kipróbáltam a karácsonyra kapott Bezzegh Éva: 12 hónap című csodaszép szakácskönyv egyik salátareceptjét (csak az van benne) – jól sikerült. Ez a szakácskönyv tipikusan olyan, amit már csak azért is megvesz az ember, mert olyan gyönyörű – aztán egy átnézés után évekig a polcon feszít. Ezt nem szerettem volna, és úgy tűnik, hogy nemcsak a könyv dizájnja jó. Egy pár dolgot a hűtőnk aktuális tartalmához igazítva változtattam rajta, de így is nagyon jó lett. :-)

Az eredeti recept "Füstölt pisztrángsaláta mandarinnal, avokádóval" címet viselte. Mivel itthon pisztráng viszonylag ritkán van, volt viszont füstölt makréla az Aldiból, így ez volt a legfontosabb csere. Emellett a recept még zöldként bébimángoldot írt, amivel talán még soha nem találkoztam (mángolddal is csak akkor egyszer, amikor Zsuzsiéknál a betonjárda repedéseiből kigazoltuk az elburjánzott, gyomként terjedő mángoldot, amiből vittem haza egy nagy zacskóval), ehelyett én rukolát használtam, ami kb. mindig van itthon.

Szóval ezek kerültek bele az én változatomba:

  • egy zacskó rukola
  • 4-5 paradicsom
  • 1 avokádó
  • 5 mandarin
  • egy füstölt makréla
  • tökmagolaj
  • egy marék sós, hántolt napraforgómag (tökmag helyett)
  • só, bors, citrom

Az összetevőket felaprítva salátát képeztem a zöldségekből. A hal bőrét egyszerűen le tudtam húzni a halról, és rátörtem a salátára. Az eredeti receptben tökmag szerepelt, de itthon csak szotyi volt.

A végeredmény nagyon jó lett – érdemes halat tenni a narancsos salátába, és attól se kell félni, hogy a citrusfélék nem passzolnak a paradicsomhoz. Passzoltak, és még Andrisnak is ízlett, az avokádó és mandarin ellenére.

Ítélet: jöhet máskor is. :-)

halassali2.jpg

halassali3.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: saláta hal recept

A bejegyzés trackback címe:

https://fokhagymatejfolfahej.blog.hu/api/trackback/id/tr9913539317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása