Fokhagyma, tejföl, fahéj

* receptek tesztelve *

Karfiol karfiollal

2018. március 14. 20:42 - Barbara Vitlök

Már a neve is nagyon vicces: karfiolsteak. Hogyan lehetne karfiolból steak-et készíteni? :-) Mindegy, finom egyszerű zöldségrecepteket hajtok mostanában, így kipróbáltam, és ízlett. A köret hozzá szintén karfiolból készült, és az még talán finomabb volt, mint a főszereplő. Tanulság: a tahinis karfiolpüré rettentően finom, és egy szuper, egészségesebb köretalternatíva.

Az eredeti recept a Babra megy blogról származik, néhány dolgot változtattam csak rajta. A karfiol kezelése nem vett igénybe sok időt, bár a karfiiolsteakhez azért serpenyőzni és sütőzni is kell – ez a kettő, plusz a karfiol főzéséhez vízforralóba feltett víz nálam már a biztosítékot is kicsapta (az udvarban a tábla), így az előkészület még egy kicsit hosszabb lett, de azért kb. fél óra alatt minden megvolt.

Hozzávalók – karfiolsteak karfiolpürével:

  • 1 fej karfiol
  • 1 tk vaj
  • 1 ek tahini (szezámmagpaszta)
  • 1 ek citromlé
  • só, bors, citrombors
  • 1 gerezd fokhagyma (itt fokhagymapor)
  • szezámmag
  • bazsalikom
  • 1 ek gránátalmaszirup
  • só, bors

A karfiolt először félbevágtam, majd a legnagyobb felületű részénél befelé másfél centis szeleteket vágtam (mint a filmekben az agyszeletek). Ehhez érdemes a szárából valamennyit megtartani az elején, hogy egyben tartsa a rózsákat. Négy szelet levágása után (karfiolt itthon úgyis csak én eszem) a maradékot rózsákra szedve feltettem főni sós vízben.

A megsózott és borsozott karfiolszeleteket pici vajon körbesütöttem (ne égjen meg, de picit piruljon), majd kb. negyedórára bedobtam az előmelegített sütőbe. A puhára főtt karfiolt a tahinivel, őrölt szárított fokhagymával (épp nem volt itthon friss), sóval, borssal és citromborssal összeturmixoltam.

A püré és a karfiolszeletekre a végén gránátalmaszirupot, szezámmagot és egy kis bazsalikomot szórtam. 

Ítélet: a püré szuperjó, nagyon egyszerű és gyors, a steak se rossz, de a hosszú karfiolszár picit kemény / fás maradt, ott talán érdemes legközelebb többet levágni. Az eredeti recept a karfiolpürére za'atar fűszerkeveréket is szórt, de ez a közel-keleti fűszer még nem lakik a konyhámban, úgyhogy ezt majd legközelebb.


img_9402.JPG

img_9350.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fokhagymatejfolfahej.blog.hu/api/trackback/id/tr7313706654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása