Fokhagyma, tejföl, fahéj

* receptek tesztelve *

Cseresznyés morzsasüti

2018. június 04. 22:17 - Barbara Vitlök

Itt a cseresznyeszezon, ezért a hétvégén a szüleimnél szedtünk két nagy zacskóval a még nem megfeketedett, de már szép piros cseresznyéből. Ennél ökóbb, bióbb és kisebb környezeti terhelésű gyümölcsöt nehezen szerezhetek be máshonnan, ezért felmásztunk a létrára és hoztunk haza egy keveset a finom, nagy- és kemény szemű cseresznyéből (Apu szerint "germensdorfi", legalábbis családomban ez a szinonímája ennek a később érő, nagyszemű és keményhúsú fajtának). Hogy nehogy úgy járjak, mit két éve, amikor lefagyasztottam több kis zacskóval és soha többé nem vettem elő a mélyhűtőből, gyorsan kerestem hozzá egy jó receptet.

Persze nem találtam, mert bárhova is írja be az ember receptkereséshez, hogy cherry + a süti mindenféle angol változatát, valahogy mindig meggyes lepény (burzsujoknak "clafoutis") lesz belőle. Én viszont épp ezt akartam elkerülni, így a Judittól korábban kapott és már sokszor kipróbált Lila Fügés morzsasüti lett belőle cseresznyével. Persze annak egy jóval szelídebb verziója, jóval kevesebb cukorral meg épp tömeggyilkosnak tartott fehérliszttel, de a morzsa része nagyjából aszerint készült.

img_1234.JPG

Hozzávalók:

A morzsás részhez ("crumble"):

  • 2 kis kocka teavaj (300g)
  • egy kisebb bögre zabpehely
  • egy csomag mandulaszirom
  • egy nagyobb marék sózott, hántolt szotyi (ami salátákba a legjobb!)
  • kb. két evőkanál kókuszliszt (vagy ami hasonló van otthon)
  • kb. két evőkanál teljes kiőrlésű búzaliszt
  • kb. egy evőkanál finomítatlan nádcukor (vagy amilyen van otthon)
  • kb. egy evőkanál őrölt stévia levél (ez 0 kalóriás és valóban a növényből van, nem kémcsőből jön, én ezért szeretem – de bármi cukoralternatíva is jó lehet, ami sütéshez használható)
  • azt hiszem ebbe is tettem valamennyi fahéjat – nehezen hagyom ki bármiből, ami édes!

A cseresznyés részhez

  • két nagy marék cseresznye – vagy annyi, ami a használt hőálló edényed alját jól beteríti – megtisztítva, kimagozva és kukactalanítva
  • egy lapos evőkanál FAHÉJ :-)
  • kb. másfél evőkanál cukor
  • egy evőkanál teljes kiőrlésű búzaliszt
  • egy evőkanál kókuszliszt

Joghurtos öntet

  • egy kis doboz görögjoghurt (1,5 / 2 dl)
  • egy kávéskanál fahéj
  • egy kávéskanál cukor, vagy cukorhelyettesítő


Elkészítés:

A morzsás részhez minden száraz összetevőt összekevertem, majd a már felmelegedett (de nem olvadt) vajat belemorzsoltam. A cseresznyés rész összetevőit összekevertem, majd egy hőálló tál alján elegyengettem. (Itt azért egy picit elvacakoltam: kézzel kimagoztam, átvizslattam, a kukacokat kilakoltattam a szemekből. Idén nagyjából minden negyedik cseresznyének volt lakója – két éve ez minden elsőre volt igaz, de én azt gondolom, hogy attól, hogy az adott szem előttem már másnak is ízlett, nekem bajom még nem lesz belőle, ha a maradék és áttisztított részét felhasználom. Azt hiszem, ilyen a bio. :-) ) A morzsás részt ezután szépen rádaraboltam. A 180 fokos sütőbe bedobva kb. félórát adtam neki, majd tálaláskor tettem rá egy kis joghurtos öntetet (az eredeti recept karamellája már nekem sok lett volna a nagyon édesből, így is egy kicsit el lehet tolni túl édes irányba).

Amúgy az összes mennyiségre és milyenségre áll: az egész szabadon variálható ízlés és az otthoni spejz tartalmának függvényében – nálam épp ezek voltak itthon, de valószínűleg legközelebb úgyis kicsit mást dob a gép... ez a mostani elég finom lett, ezért rögzítettem, hogy maradjon róla valami emlék. 

Jó étvágyat és szaladjatok cseresznyézni! 

...vagy málnázni, szedrezni vagy eprezni, vagy ami épp nő a kertetekben, vagy a szüleiteknél, vagy amit épp szezonban kaptok jó áron frisset – a gyümölcsrész kiváltképp szabadon változtatható idény szerint. :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fokhagymatejfolfahej.blog.hu/api/trackback/id/tr3814023852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása